Ana Sayfa » , , , , , » O vali neden Muhsin Yazıcıoğlu yaşıyor dedi?

O vali neden Muhsin Yazıcıoğlu yaşıyor dedi?

Yazar Blogspot on 3 Mart 2014 Pazartesi | 07:57


Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği Helikopter kazasının ilk saatlerinde "Yazıcıoğlu Yaşıyor" diye açıklama yapan dönemen Kayseri Valisi Mevlüt Bilici ilk kez konuştu. Neden "Yazıcıoğlu Yaşıyor" diye açıklama yaptığını izah etti. Meğer bakın neler olmuş.
Bilici, kazadan sonra “Yazıcıoğlu’nun yaşadığı, ayağının kırık bir vaziyette olduğu ve helikopterin düştüğü bölgeye ekiplerin intikal ettiğini” ileri süren bir açıklama yapmış, ancak açıklaması doğru çıkmayınca “‘Yazıcıoğlu’nun bulunduğu’ açıklamasını kasıtlı yaptığı ve bölgede aramaların durmasına neden olduğu” öne sürülerek eleştirilmişti.
NEDEN "YAZICIOĞLU YAŞIYOR" DEDİ?
Kayseri Valiliği’nden sonra Danıştay’a atanan Bilici o gün yaşananları şöyle anlattı;
-“Kazanın yaşandığı dönemde Kayseri Valisi olarak görev yapıyordum. Olay günü odamda Kayserili milletvekilleri, bürokratlarla oturuyordum. Yazıcıoğlu’nun kaza yaptığı haberi geldi. Bilgi almak için dönemin Kayseri Emniyet Müdürü Orhan Özdemir’i aradım. Kendisi bir müddet sonra geri döndü.

Eline bir bilgi notu geldiğini, bilgi notunda Yazıcıoğlu’nun kaza yaptığı yere ekiplerin ulaştığını, Yazıcıoğlu’nun ayağının kırık bir vaziyette bulunduğunu, diğerlerinin yaralı olduğunu ve hastaneye kaldırılacağının belirtti. Ben de bu habere sevindim. Odadaki misafirlerimle paylaştım. Bir süre sonra BBP Genel Sekreteri aradı. Aynı bilgiyi onunla da paylaştım. Öğrendiğim kadarıyla onun yanında gazeteciler varmış. Bu konuşma basına ‘Kayseri Valisi’nden açıklama’ olarak lanse edildi.”
KAŞELİ NOTU İSTEYİNCE...
“Daha sonra enkaza ulaşılmadığı bilgisi geldi. Bunun üzerine ben Kayseri Emniyet Müdürünü yeniden aradım. Bilgiyi nereden aldığını getirmesini istedim. Kendisi bilgi notu ile geldi. Gerçekten de bana aktardığı gibi bilgiler bilgi notunda yer alıyordu ancak imza kaşe bulunmuyordu.

-‘Böyle bilgi notu mu olur? İmza ve kaşeli olarak getirin’ dedim. Daha sonra bana bunu bir kaşe ile ilettiler. Bu bilgi notunun Kahramanmaraş’tan geldiğini söyledi. Bu bilgi notunu olayla ilgili soruşturmayı yürüten savcıya, Meclis’teki komisyona ve Devlet Denetleme Kurulu’na verdiğim ifade de aynı bilgileri aktardım. Emniyet Müdürü Orhan Özdemir de bu bilgileri soruşturma mercileri ile paylaştı.”
OLAYDAN SONRA TEHDİT MAİLLERİ YAĞDI
“Ben bu olaydan sonra çok yıprandım. Kimseye kendimi ifade edemedim. Birçok tehdit maili aldım. Bunun hesabını vereceksin tarzında tehdit, hakaret içerikli binlerce mail geldi. Art niyetle yapılan bir konuşma değildi. Kaldı ki aramaların durması da söz konusu değildi. Bunu dönemin İçişleri Bakanı da belirtti ancak buna rağmen halen Yazıcıoğlu ismi geçince kasıtlı olarak mı bilmiyorum benzer iddialar öne sürülmeye devam ediyor. Bize gelen bilgi notu savcılık makamlarında da mevcuttur. Bu olayın aydınlatılmasını en çok isteyenlerdenim. Umarım bir sonuca ulaşırlar. Benim kanaatim o günkü telefon trafiklerinin, kim kiminle görüştü araştırılması halinde olayın belirli bir noktada aydınlığa kavuşacağı yönündedir.”

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Ana Sayfa | Reklam Ver |İletişim
Copyright © 2013. Türkiye Haberleri,Siyaset,Ekonomi,Yerel Seçimler,Spor - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..